Hobbit town, Mata Mata.

Hur roligt är det inte att leka hobbit för en dag !! Ni som inte hänger med, hobbit är en liten figur som är med i Sagan om Ringen filmerna, och delar av dessa filmer råkar vara inspelade i Nya Zealand just där vi var. Klart så ska vi dit ! Och då snackar vi om Hobbit byn. Riktigt mysigt !! Jag som då inte är något direkt stort fan av filmerna uppskattade det jätte mycket och längtar riktigt efter att se alla tre filmerna. Andy såg det på ett helt annat sätt och tycker det var super härfigt då han kände igen det från filmerna.

Men först så åt vi frukost på vårt hostel i Tauranga där vi hade finbesök av mamma på skypen !! Är inte utsikten underbar?!


Här är vår lilla uteterrass!


Här sitter jag med mamma =)


Man är ingen man om man inte har sin egen affär, och såklart har min man en, Bronco Nyman var det ja ;)


Hobbit byn !


Utsikten från Bag Ends lilla hobbit krypin!


Som taget ur filmen, här blir "Sam" indragen av Gandalf när han tjuvlyssnar !


En liiten Hobbit !!


TVÅÅ =)


Haha, här har jag min egna hobbit !! Visst är han söt !!


The Party Tree. Gräsmattan nedanför är där de har Bilbos födelsedagsfest i första filmen. Han håller ett tal precis vid det trädet.





Vi fick även se när de trimmar ett får. De gör det på under en minut och det är inte det lättaste jobbet. Kolla bara killens muskler !!! Helt sjukt, synd om det stackars fåret.  


Men det glömde vi snabbt bort när vi fick mata de små lammen efteråt. Åhh jag ville bara ta med det hem, men det fick jag inte för Andy :P


Auckland var vårt sista stopp i Nya Zealand.

Vi har haft en underbar tid här. Vi vill inte lämna, samtidigt är vi redo för lite sol och bad på Fiji. 

Vi rekomenderar ALLA som kan att besöka Nya Zealand !! Man måste uppleva detta underbara land !!

Off to Fiji !!!
Hoppas allt är bra där hemma !
Vi saknar er !
Massa kärlek,
och kramar Alexandra & Andy

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ser underbart ut :) Hoppas ni har det bra! Kram från Kusin Caroline :)

2010-04-10 @ 11:15:23
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Krisse

Heelt fantastiskt! Älskar bilden där har Andy i din hand :) Det sjuka är att jag faktiskt drömde i natt att ni hade uppdaterat bloggen. Så fort jag vaknade gick jag in och kollade och visst hade ni gjort det :) Telepati? Ha det nu så skönt på Fiji!!! Love and Miss!!!

2010-04-10 @ 12:26:56
Postat av: Johanna

Heeej godingar!!

Hahaha, storda bilder. Jag gillar det! =)

Ni ser fortfarande ut att ha det riktigt bra!

Som stort sagan om ringen-fan ar jag stort avundsjuk!

Saknar er.

KARLEK!!

2010-04-10 @ 17:11:27
URL: http://finest.se/herbing
Postat av: Tesso

Fan vad coolt!! Jag vill också åka till Hobbit-byn! :D



Hoppas ni har det helt fantastiskt. Saknar er!

2010-04-17 @ 09:21:15
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0