Älskade Nya Zeeland !!

Franz Josef ligger på västra sidan av Nya Zeeland. Tyvärr hade vi tunga moln som gav lite dugg hela tiden. Men luften var underbar. Nedan ser vi glaciären som finns där, det lilla som finns kvar! Vi gick hela vägen bort till den för att njuta av det stora is blocket.



Helt otroligt natur.


SÅ har vi lite nytta av stativet igen =)


Nu har vi kört vidare mot Westport. Och denna roliga grej hittade vi på vägen !


Vägarna är som sagt som berg och dalbanor.


Framme !! =)


Westports (ja, vårt älskade Westport) strand. Och vi skule köra ända ner på stranden som de andra bilarna hade gjort. Vi skrev i sanden, tog massa foto och njöt allmänt av det fina vädret. Tills vi skulle upp igen. Vi fastnade i sanden. Vi fastnade inte lite heller. Hela bilen låg platt pladask på magen i sanden. Vi började gräva som idioter. Tills vi insåg att vi inte hade någon chans. Vi stannade en bil som kom körande och det slutade med att polisen fick komma och hjälpa oss.


Här kör polisen iväg efter de dragit upp oss med hjälp av en lokal kändis (av poliserna tror vi). Vi trodde att vi skulle få betala mega mycket, men de var jätte snälla och hjälpte till utan någon kostnad. Hjältar =)


Ännu en vacker landskapsbild ! Denna på väg till Norra ön.


Detta är en av mina favorit bilder som Andy tagit. Är den inte helt underbar !?!?


Väl framme i Wellington blev det bio en kväll. Green Zone, grym film !!!


Wellington.


Wellington.


It is lonley on the top !


Ja, vet inte riktigt vad jag ska säga om denna bild. Någon har väl börjat att hänga upp sina skor sen har folk väl bara fortsatt. På ett annat ställe hängde där BH:ar. Tyvärr har vi ej det på bild =)


Hoppat har vi ju inte gjort på länge !


Gisborn är Nya Zeeland östligaste stad och det är där man är först i hela världen med att se solen komma upp och inviga den nya dagen. Och självklart vill vi vara med om detta. Så den 25 mars 2010 kl 7.00 såg vi, mellan molnen, solen komma upp och starta dagen först i hela världen! En riktigt häftig upplevelse !


Det var riktigt fridfullt !


Solens strålar kämpar sig igenom molnen.


Sådana här träd ser man över allt. Riktigt roliga ser de ut.


Njuter av soluppgången.


Ännu ett mästerverk av Andreas Nyman. =)


En kyrka mitt ute i ingenstans.


Samt en helikopter mitt ute i ingenstans =)


Jaaa.. Som vi tjatar om i varje inlägg så älskar vi Nya Zeeland. Här är den vackraste natur man kan tänka sig. Det var som Andy sa: "Gud har verkligen lyckats när han skapade detta land". Hahaha =) Han har rätt !

Nu är det vidare till MataMata och se Hobbitbyn (från triologin Sagan Om Ringen).

Hoppas allt är bra där hemma.
Hörde att våren tar stora steg framåt. Härligt !!!
Ta hand om varandra !
Många kramar Alexandra & Andy.

Kommentarer
Postat av: Alex & Andy

Nu ska vi se om det gar att kommentera!!



Och titta, det gick =)



Kor hart !!!



Kramar

2010-04-02 @ 02:44:22
Postat av: Mammsi

Härliga bilder! Blir bara bättre och bättre!

Saknar era samtal till frukosten, men Fiji har sina svårigheter vad jag förstår! Hoppas vädret blir bättre!

Påskägget ligger här och väntar!

Glad Påsk!

Massor med kramar från Blåkulla!!!!!

2010-04-03 @ 09:42:14
Postat av: Hebbe

Men jag kan snart inte titta mer på denhär bloggen, jag blir så avundsjuk. Varje plats verkar mer underbar, vacker och fantastisk än den andra!

Hoppas ni mår bra och tar hand om varandra.

Saknar er.

KÄRLEK!!

2010-04-03 @ 16:25:55
URL: http://finest.se/herbing
Postat av: Krisse

Glad Påsk mina vänner!! Det ser heeelt fantastiskt ut, och bilderna talar för sig själv :) Man vill bara se mer!! Njut nu vidare och jag väntar på nästa uppdatering! LOVE AND MISS!! Bamse kramar på er!

2010-04-04 @ 11:32:35
Postat av: kirre

nu kan man kommentera!! va bra =) nu sticker jag till jobb! ha det underbart vänner! ta hand om er! puss puss

2010-04-06 @ 05:30:23
Postat av: Onkel Nodde

Hej på er båda!

Nu börjar tålamodet ta slut, ni måste lägga in fler intressanta inlägg!!!

Jag var i NYC i fredags, kanonväder, blå himmel! Såg Toms och Sabinas lägenhet, hade en "Cribs" visning. Sedan träffade jag Philip som var där hela dagen i söndags. Det var trevligt, har inte träffat honom på nästan två veckor. Tyvärr missade jag sedan "The Snack Tour i en Mini Cooper Cabrio. Philip tycket det var super.

Får se om han också hamnar over there som en studerande "soccerstar"!

Som sagt, nya inlägg, inte för att man bryr sig, men det kan vara skoj för andra.

Best.....

The Man (Tom is The other Man)

2010-04-06 @ 21:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0