Queenstown !!

Ett av våra absoluta favorit ställen på hela jorden har blivit Queenstown i södra Nya Zealand. Finns himlen på jorden så är detta stället. Så himla underbart. Detta är en stad som har något att erbjuda gammal som ung, vild som lugn, jaa verkligen varje själ !!
Naturen runt omkring är så vacker att man bara häpnar. Man vill inte blinka, för att man är rädd att man bara drömmer. Och man vill verkligen inte lämna denna underbara stad.
Här kommer lite bilder från vår vistelse, och om ni tycker dessa bilder är vackra så kan ni ju tänka er hur det ser ut i verkligheten !!


Nere i hamnen. Solen ger sina sista strålar åt bergen !


Titta på himlens färger, är de inte underbara !


Åt andra hållet, där bergen möts.


Jag njuter av varje sekund av denna underbara stad !


Vi åkte gondol upp till en utsiktsplats, där vi var i höjd med bergen.


Utsikten !


Njuter igen ja =)


Himlen, bergen, vattnet och husen ger en magisk kontrast.


Ja då var det dags !! JAAAA VI GJORDE DET !! SKY DIVING !! Vi gick på detta flygplanet för att det skulle ta oss upp till 12 000 feet där vi sedan slängde oss ut från planet för ett fritt fal på 45 sekunder !!!! Helt sjukt. Vilken upplevelse. Jag var inte direkt nervös, visst pirrade det lite i magen men inte mycket. Tror det var för att jag inte alls visste vad jag hade gett mig in på. =)


Det är jag !!!!! Tro det eller ej !!! Det var något av det sjukaste jag gjort ! Allt jag tänkte när jag föll fritt ner mot jorden var "Håll ögonen öppna" och "Det tar 20 sekunder innan du fattar vad du gör" och efter 20 sekunder "shit, jag faller !!!" Haha. Det var helt sinnes. Jag bara gapade !!


Här hälsar jag på fotografen samtidigt som vi faller.


Andy hoppa ut före mig, och när jag såg honom försvinna då slog det mig: "Vad f*n är det vi håller på med !!! HERREGUD !!" =) Han var helt tagen av hela grejen. Han skulle kunna göra om det så fort han nådde marken. Lätt det bästa han gjort i sitt liv!!!


Kolla som han njuter ! Han är liksom helt medveten om vad han håller på med !!! WOW vad härligt !!!!


Queenstown city !


En av dagarna var det mulet och regnit så vi bestämde oss för att åka till något som heter Hot Pools och bada lite. Och där hade vi fri tsikt över bergen. JÄTTE MYSIGT !!!


Sista dagen spelade vi minigolf, vi älskar ju att spela minigolf =)


Andy knäckte mig som vanligt, och tur är ju det. Han är ju faktiskt en golfare !!


Ett fint foto på oss BÅDA med Andys nya stativ. Så nu ska vi se till att få fler foto på oss båda. =)


Annars är det bara jag som gäller, vilket kan bli uttjatat !! =)

Jaa.. Det var vårt älskade Queenstown. Ingen vila ingen ro, vi beger oss vidare till glasiärerna i Franz Josef.

Soo long friends..
Hoppas allt är bra hemma hos er.
Vi saknar er.
Ta hand om varandra.
Många kramar Alexandra & Andy

Kommentarer
Postat av: Kalle

Håller helt med er! Queenstown är så j*vla fint! Det där flygplanet har jag och Gustav också åkt upp i. Fett coolt! :D

Testade ni Canyon Swing?



Ni ser ut att ha det kanonbra! Ni har jackor ser jag. Sån tur hade inte vi :P Det behövs på Franz Josef!



Sköt om er!

/ K-O

2010-03-23 @ 16:45:16
Postat av: Hebbe

Meeen, gud vad jag är avundsjuk. Jag kända adrenalinet pumpa bara jag fick ert sms. Visst är det en underbar känsla. Jag håller med Andy, man vill bara upp igen =)

Ni ser ut att ha det riktigt bra!

Ta hand om varandra!

Saknar o älskar er.

puss&kram joy

2010-03-23 @ 16:59:07
URL: http://finest.se/herbing
Postat av: Mammsi!

Ni är totalt GALNA ! Fattar inte att Du vågade, Alexandra!

Men jag vill också göra det!Får nog göra det i mitt nästa liv, vågar inte riktigt nu!!!!

Vilken "KICK" med den naturen också!

Svårt att förstå här hemifrån.Förstår att det är er favorit nu.Fantastiska foto!!!

Önskar er en lika härlig fortsättning!

Puss & Kram

2010-03-23 @ 18:24:48
Postat av: Sanne

WOOOW, vad häftigt!!!

Kram Sanne

2010-03-23 @ 20:49:47
Postat av: Tesso

Verkar vara en helt underbar stad det där, och fy faaaan vad ni är modiga! :D:D Ser sjukt roligt ut att sky dive'a! Tror dock inte jag hade vågat! :S

2010-03-23 @ 23:17:25
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Nodde

Hej Sanna och Andy,



Jag vet hur det känns, har gjort loping med Biggles, ungefär samma känsla:)

Sen har jag varit på Ven och cyklat, ö som ö.

Avunsjuk, nej, bara knäckt!!!!



Ser att Andy har kommit in i Nordin familjen, ny kamera!



Helt underbart för er, go for the life!



Kram Onkel Nodde

(Charlie hälsar)

2010-03-24 @ 08:13:02
Postat av: Lo

Det blir aldrig uttjatat med bilder på dig!... Men det är såklart roligt med variation! :P

SHIT vad coolt att ni hoppade! AVIS så in i norden! Ser helt fantastiskt ut! WOW!



PUsspusspuss

2010-03-25 @ 20:28:46
URL: http://laureniuslouise.blogg.se/
Postat av: Pappa

Guuuud vad häftigt, skulle jag göra det fick jag ha blöja hihi. Helt underbara bilder känns nästan som man är där. Ha det bra o var rädda om er. Älskar dig puss puss

2010-03-28 @ 12:20:42
Postat av: Låys

Så modiga ni var som vågade hoppa!!! Starkt gjort!(:

2010-05-12 @ 19:15:39
URL: http://luyisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0