Surfer dude !!

Mars månad, snacka om att tiden rinner iväg när man har kul. Idag är det dags att flyga till Sydney. Just nu sitter vi på Starbucks och väntar in tiden. Man måste ju checka ut innan 12 sen går inte vårt flyg förrän kvart i elva ikväll. Så jag tänkte att nu har jag chansen att uppdatera bloggen.

Bangkok var en härlig dag ! Tyvärr kom vi inte riktigt iväg när vi skulle på morgonen för vår chaufför kom ej när vi bestämt. Men det blev ändå en kanon dag !

Från vårt hotell tog vi Sky Train in till Pentagon Station. Det är ett stort köpcenter. Vi var vrålhungriga så vi gick rakt in på McDonalds. Såååååå gott =) Sen gick vi ner i källaren där de har en undervattens värld. Där spenderade vi ett par timmar att gå runt och titta på alla fiskar och andra konstiga djur de hade. Hajar också! Sen tog vi ett fotbad där det var fullt med små fisk som nafsade på fötterna. Det kittlades extremt mycket. Jag klarade inte av det så länge, medans Andy höll ut betydligt längre. Hans fötter blev mjuka som en barnrumpa.

Sen tog vi en promenad på Bangkoks gator, innan vi drog oss tillbaka till hotellet.

Först Bangkok i bilder!


Utsikten från vårt hotel i Bangkok. 


Sjöhäst  på akvariet.


Guldfisk i en micro!


Fisk fotbad. Andy njuter riktigt.


Stingrocka.


Ankomsten till Bali fick ni ju i förra inlägget. Glömde ju att säga det, jag har köpt min dyraste glass någonsin ! Precis när vi kom ut ur flygplatsen så hittade jag en Baskin Robbins (ni som ej vet, så är det min absoluta favorit glasskedja !!) och jag var ju bara tvungen att ha en skopa av Oreos glassen. Den kostade mig 35 TUSEN !!! Japp, 35 000 (vilket är ca 24 kr, men ändå!)

Andy har nu börjat sin surfing karriär. Han har bara surfat två gånger och redan nu är han hur duktig som helst. För min del är det bara att sitta på stranden och fotografera och heja på min kille när han tar vågorna med stil! =) 

Här kommer vår Bali vistelse i bilder !


Första kvällen blev det en öl och internet..


Och ett glas rose och Bali boken =)


På väg till en italiensk restaurang.


Andy med sin plutt Lasagne. =)


Lite vattenpipa blev det också. Andys favorit !


Surfarkillen !!


Yeah..


Kom igen !!


Sen blev det jätte god pasta på kvällen !!


Dags för lite extra party.


Drinkarna var super goda ! Och det var Happy hour överallt.


Denna beställde vi in, en riktigt Bomb !


Lite biljard blev det också !


Och så jag =)


Dags för surfning igen !!


Nu har han köpt en tröja så att han inte ska bränna sig !!!


Braaaa !!


På väg in !


<3


Mysig restaurang nere vid havet. Jätte mysiga soffor !!


Med gratis internet och super goda milkshakes !!


Här spenderade vi många timmar. Kollade på film, skypade med familjen. Jätte mysigt !!


Andy med sin Caramel =)


Och jag med Green tea. En för dig Louise =)


Så, nu känns det skönt att vi har kommit ikapp lite.. Ska försöka att hålla er mer uppdaterade i fortsättningen. Men det är så svårt iochmed internet är inte så snabbt.

Vi hoppas allt är bra med er där hemma.
Allt är helt underbart med oss =)
Ta hand om varandra.
MÅNGA KRAMAR Alexandra & Andy


Kommentarer
Postat av: kirre & martin

Det va som fan va avundsjuka vi är! surfa dricka drinkar och uppleva världen! vi kommer ner till nya zeeland nu. hoppas vi ses! ohoj!

2010-03-09 @ 09:30:37
Postat av: Tesso

ÅÅH vad underbaart!!

Hehe, tror inte jag hade pallat att ha mina fötter i ett badkar fullt med fiskar som kittlar heller. Nasty! ;P

Och du ser ut att ha fått in surfartekniken redan Brolle, starkt jobbat! :)



KRAM på er!!

2010-03-09 @ 09:56:47
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Lo

Åh TACK för min Green Tea Frappuccino! Så himla god!

Och så festar du till med Baskin&Robbins glass också, kan säga att jag är liiiite avundsjuk faktiskt!



Andy ser ju ut att vara en riktig talang på brädan! Vad kul! Han kan lära oss andra i sommar på Borstahusens stora vågor!



Saknar er massor! Önskar jag kunde fått vara med på er resa. Våren börjar dock komma i Gbg och det är helt underbart!



Ha nu så kul på Nya Zeeland! Se till att hoppa Bungy jumpför mig, det är ett krav! :)



Pusspusspuss!

2010-03-09 @ 13:07:35
URL: http://laureniuslouise.blogg.se/
Postat av: Mor

Hej mina älsklingar! Vilka pepparkakor ni blivit!!!

Ni ser ut att ha det såååååå bra. Lite avis blir man allt!! Ha det fortsatt bra och hoppas nästa tripp blir lika spännande. Miss and love you. Ps. Blommorna har överlevt, än så länge!!

2010-03-09 @ 13:41:12
Postat av: Sanne

Sååååå nice allt ser ut. Philip har börjat nedräkningen mot NY och syrran. Ni är ju tyvärr inte där då men vi ses när ni kommer hem. Jag måste ha en rapport när ni kommer till Hawaii, har velat åka dit länge.

Ta hand om er och må gott!

Kram Sanne

2010-03-12 @ 10:45:48
Postat av: Mammsi

Vilken snygg surfare!!!!

Hittade du honom i vattnet eller på stranden???

Visst nä.. HAN är ju diiiin!!!

Ser fantastiskt ut och vill bara vara med!

Fortsätt och njut!!

Saknar er! Puss puss

2010-03-12 @ 19:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0